tirsdag den 7. august 2012

Mængderabat - nej tak!!!




Er der forskel på disse to pakker med henholdsvis M&M´s og Kinder Mælke Snitte? Ja - der er forskel på mængden i pakkerne/poserne, men der er stadigvæk det samme indhold i - altså chokolade. For hovedparten af os vil det nok være underordnet, hvis vi havde bedt nogle om at købte M&M´s til os - bare vi fik nogle, men for min søn med autisme, er det en verden til forskel.

Inde i hans hoved ser han et billede af den pose, han fik sidste gang - og det er den, han vil have igen. Det er ikke en større eller mindre pose, men en akkurat magen til. Det du´r altså ikke med en større pose, for den er jo ikke magen til!!! Derfor går det heller ikke at købe fredagsslik i Rema1000 fordi:

Fredagsslik = Noget man køber i SuperBrugsen ifølge Anders!!!!

Mange børn med autisme er meget rigide i deres opfattelser af dette og er meget svære at vænne til noget nyt. Det er nødvendigt at tvinge dem til små forandringer med tiden, men dog ikke for enhver pris.



Så selvom jeg troede jeg havde gjort det så godt den dag, jeg købte en ekstra stor pose M&M´s blev de ikke spist af Anders!!! Og den dag jeg fandt en stor pakke med KinderMælkeSnitte (det var jo noget billigere i længden) blev de heller ikke spist.

Det samme kan gøre sig gældende for vand på flaske, ketchup, yoghurt osv. Det skal være det rigtige mærke og størrelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar