lørdag den 1. september 2012

Overnatning for første gang.....

Første weekend i aflastningen for Anders på ACV i Slagelse. Han har været på besøg før, men har aldrig overnattet der. Idag skulle det stå sin prøve!

De sidste dage har vi snakket meget om aflastning og overnatning. Anders ville ikke sove der, men jeg har hver gang stille og roligt sagt "Jo Anders, du skal sove der fra lørdag til søndag". Da gentagelser er alfa og omega for ham, har jeg krydset fingre (og hvad der ellers kan krydses) for at det ville lykkes...........

Da jeg igen i morges sagde at nu var der to timer til han skulle køres i aflastningen gentog han, at han ikke skulle sove der. "Jo" sagde jeg igen - "i nat skal du sove der". "Jeg skal først have noget mad". "Selvfølgelig" sagde jeg, "Vi kører forbi SuperBrugsen og handler på vejen". "Du kører ikke videre før jeg har spist". "Nej, nej - jeg skal nok vente med at køre, til du har spist."

Efter den dialog tog han tøj på og så var vi klar.

Lige før ankomsten til aflastningen spurgte han, om han havde fået hans egen dyne med....... "....og Mor - imorgen når jeg kommer hjem, skal vi spille Matador!!!"  Så var jeg klar over, at den var "hjemme."  :-) ................

Glad gik han med ind og til min store glæde blev Anders præsenteret for en nyindkøbt  PS3 samt et dertilhørende Skylander-spil. Anders sang, fortalte og hoppede glad rundt, mens spillet blev åbnet og sat igang. Efter at Anders og pædagogen havde spillet lidt sammen og vi havde hilst på nogle af de andre spilleglade drenge i huset, sagde jeg farvel til Anders. Han vinkede smilende til mig efter at have farvel-krammet mig lidt flere gange end han plejer.....

Herhjemme har jeg nydt en meget stille og rolig dag, da farmand og de to andre er taget til Knuthenborg på far-barn-weekend med nogle andre gutter og deres børn.

1 kommentar:

  1. Super sejt!
    Dit indlæg fortæller om en dreng der kan stoler helt på sin mor. Du viser ham jo at det er ok at sove i aflastningen, selvom det er noget nyt, som han (forståeligt nok) er lidt usikker på.
    Hurra for super seje mødre :-)

    SvarSlet