lørdag den 20. oktober 2012

www.bordmakershare.com

Bordmakershare er en side på nettet, hvor man kan finde tusindvis af færdige tavler fortalt med piktogrammer. Der er tavler om at børste tænder, stå op om morgenen, gå i seng, køre i bus, fejre jul og så videre og så videre.

Der er også mulighed for at finde tavler med "humør og følelser" f.eks: http://www.boardmakershare.com/Activity/1657487/Humr-tavle

eller "påklædning efter årstid" tavle http://www.boardmakershare.com/Activity/1667451/pkldning-efter-rstid

Man kan blive medlem og uploade sine egne bordmaker-historier, som andre kan bruge. Der findes mange forskellige sider derinde, men jeg har fundet en der hedder "Danske Tavler". Den finder du på følgende måde:

www.bordmakershare.dk
1) Vælg "Community"
2) Vælg "Browse groups"
3) Skriv "Danske tavler"

Inde på bordmakershare kan man også bare vælge at søge efter f.eks. "tooth", hvis det er det man vil søge på. Så kommer der alle mulige forslag frem om tænder. Husk at søge på engelsk!!!

Jeg har nu siddet og kigget på siden i nogle timer. Jeg bruger ikke selv boardmaker, men jeg synes at siden kan give mig rigtigt meget inspiration til at lave piktogram-historier til min søn. Alle børn er jo som bekendt ikke ens. Nogle har brug for at tingene bliver meget detaljeret beskrevet og andre har bare brug for nogle overordnede retningslinier, men så er det jo dejligt at man kan få masser af inspiration til opsætning på denne side :-)

Boardmakershare findes også på Facebook og man kan tilmelde sig til at få en ugentlig mail med nye uploadede tavler :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar