lørdag den 18. maj 2013

Ny barnepige - godkendt af børnene med det samme :-)

Igennem de sidste 1½ år har vi haft bevilget 20 timers barnepige-aflastning pr. måned jævnfør Servicelovens § 41 - Merudgifter. I første omgang var til aflastning for vi forældre og Anders´ søskende, men nu er det sådan, at vores barnepige også må passe alle 3 børn, som aflastning for os forældre.

Desværre for os, sagde vores første barnepige op for en måned siden. Hun fik for meget at lave, i forhold til sine studier, og var desuden flyttet til en anden by, så vi måtte ud og finde en anden. Jeg valgte at sende et jobopslag til Jobcentret og bad dem om at udsende det på deres jobnet. Ligeledes satte jeg opslaget op på min facebook væg og i en lokal facebook køb/salg gruppe.

Der har været en del henvendelser, men jeg valgte en ud, der idag har været på besøg. Så kunne vi lige se hinanden an. Det gik over al forventning - Anders fortalte lystigt om hans Skylanders Figurer og wii-spil og da vi sagde farvel, fik hun oven i købet et farvelkram af ham.

Det er bare så vigtigt, at der med det samme er god kemi mellem børnene og en barnepige, synes jeg. Et er om jeg synes hun virker ansvarlig, rolig og at jeg har tillid til hende, men det er trods alt børnene, der skal lege og hygge med hende og i vores tilfælde er det vigtigt, at alle 3 kan lide hende og er trygge ved hende. At hun så lige nu er igang med at tage den pædagogiske assistent-uddannelse, synes jeg jo, kun er et plus :-)

Så nu mangler vi kun at kommunen "godkender" hende. Det vil sige at de indhenter en børneattest på hende, men da hun allerede nu er i praktik i en børnehave, er det vist ikke noget problem.


2 kommentarer:

  1. Vi har også lige ansat en pædagogstuderende som barnepige. Det er altså bare godt at have en man stoler på og som børnene kan lide. Aksel er faktisk så glad for sin barnepige, at han nærmest skubber os ud af døren, når hun kommer, og bliver sur når vi kommer hjem igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det giver bare meget mere overskud, når børnene er trygge og glade.

      Slet