mandag den 9. september 2013

Nyt tøj - godt eller skidt?


Angry BirdsANGRY BIRDS, herre t-shirt

Vi havde planlagt at vi skulle hygge på campingpladsen i eftermiddag, før vi skulle til fødselsdag i nærheden, men på grund af det dårlige vejr, kørte vi i det lokale center i stedet for. Jeg tog en chance - spurgte Anders, om ikke vi skulle shoppe nye bukser til ham og 1-2-3 kom vi ud 1 time efter med 1 par cowboybukser, 4 t-shirts og 1 hue. Anders syntes, det var smadder hyggeligt. Han gik rund, kiggede og mærkede på stoffet. Motiverne på trøjerne er Angry Birds (det er det helt store hit p.t.) og MovieStarPlanet (som han spiller sammen med storesøster). Desværre var de badeshorts, han så med Mario Galaxy2 ikke i hans størrelse, til hans store fortrydelse!!!!

Det tog lidt længere tid at finde accepterede bukser. Kravet er, at der ikke må være almindelige knapper i og hægter er heller ikke helt ok. Trykknapper er et hit. Problemet er så at vi er oppe i en størrelse 134 og det findes bare ikke i H&M.  I Name-It fortalte den søde ekspedient os, at hun havde cowboybukser med elastik i taljen i den størrelse, og de blev straks accepteret af Anders. Han havde ikke lyst til at prøve dem i butikken, men jeg har fortalt ham, at hvis han kan lide dem, så skynder jeg mig at købe flere af samme slags. (Det med at købe flere stk. af samme slags, var et tip vi fik, under Anders´ udredning på Børnepsyk.)

Han prøvede endda (uden opfordring) Angry Birds kondisko, men de var også for små til ham.



I kan læse om forårs-garderoben her og så kan I se at det går lettere og lettere med tøjet :-)

Til fødselsdagen blev tøjet også stolt fremvist til familien og de andre gæster.

Nu sidder jeg her og skriver og er glad. Glad for at min vil have tøj på, glad for at han selv er med ude og shoppe og glad for at han endnu engang er rykket op i tøjstørrelsen. At det så betyder at det er begrænset hvilke bukser vi kan finde til ham er (endnu) ikke så vigtigt. Med den udvikling han har på tøj-området p.t. tror jeg, at han med tiden godt vil kunne acceptere almindelige knapper....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar